Search

Τηλέφωνο

(+30) 2310826040

Βιβλία και μικρά παιδιά: η δυναμική μιας σχέσης

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ με θέμα: Βιβλία και μικρά παιδιά: η δυναμική μιας σχέσης. Η ημερίδα οργανώθηκε από το Δημοτικό Βρεφοκομείο Αθηνών, τον Σύλλογο «Διαβάζοντας Μεγαλώνω» και τον Επιστημονικό Σύλλογο Μέριμνας Παιδιού και Εφήβου.

Με εξαιρετικά μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 22 Μαρτίου η ημερίδα με θέμα «Βιβλία και μικρά παιδιά: η δυναμική μιας σχέσης», την οποία οργάνωσαν από κοινού το Δημοτικό Βρεφοκομείο Αθηνών, ο Επιστημονικός Σύλλογος Μέριμνας Παιδιού και Εφήβου και ο νεοσύστατος σύλλογος «Διαβάζοντας Μεγαλώνω». Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο φιλόξενο αμφιθέατρο του ραδιοφωνικού σταθμού «Αθήνα 98,4», το οποίο γέμισε ασφυκτικά πριν από την προγραμματισμένη ώρα έναρξης. Οι συμμετέχοντες υπερέβησαν τους πεντακόσιους και πολλοί παρακολούθησαν τις ομιλίες όρθιοι ή καθισμένοι στα σκαλοπάτια. Το μεγαλύτερο μέρος του ακροατηρίου ήταν παιδαγωγοί που εργάζονται σε βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, κυρίως του Δήμου της Αθήνας, καθώς και εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενώ ιδιαίτερα αισθητή ήταν η παρουσία πολλών νέων ανθρώπων, σπουδαστών και φοιτητών, οι οποίοι σε όλη σχεδόν τη διάρκεια της εκδήλωσης κρατούσαν σημειώσεις.

Η ημερίδα ξεκίνησε στις 10.30 με το θερμό καλωσόρισμα της Προέδρου του Δημοτικού Βρεφοκομείου Αθηνών, Μαρίας Ηλιοπούλου, η οποία αναφέρθηκε στη σπουδαιότητα της ανάγνωσης στα μικρά παιδιά και στον σημαντικό ρόλο των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας στην εξοικείωσή τους με το βιβλίο. Στο βήμα ακολούθησε ο Καθηγητής Γρηγόρης Αμπατζόγλου, Πρόεδρος του Επιστημονικού Συλλόγου Μέριμνας Παιδιού και Εφήβου, ο οποίος χαιρέτισε τις εργασίες της ημερίδας και αναφέρθηκε στις συναφείς δραστηριότητες του ανωτέρω Συλλόγου στη Θεσσαλονίκη. Τελευταία απευθύνθηκε στο κοινό η Άβα Χαλκιαδάκη, Πρόεδρος του Συλλόγου «Διαβάζοντας Μεγαλώνω», η οποία αναφέρθηκε στους λόγους που οδήγησαν στη σύσταση του συλλόγου και μίλησε για τον κυρίαρχο στόχο του, που είναι η διευκόλυνση της πρόσβασης όλων των παιδιών σε αναγνωστικό υλικό από τους πρώτους μήνες της ζωής τους και η ένταξη της ανάγνωσης ως συνήθειας στην καθημερινή τους ζωή.

Στο πρώτο μέρος της ημερίδας οι ομιλίες εστιάστηκαν στη σημασία που έχει η πρώιμη επαφή του παιδιού με το βιβλίο. Ο Δημήτρης Πολίτης, Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών παρουσίασε ερευνητικά δεδομένα για τον αναγνωστικό γραμματισμό και αναφέρθηκε στους παράγοντες που επηρεάζουν την αναγνωστική εξέλιξη και τις σχολικές επιδόσεις των παιδιών ενώ η Αλεξάνδρα Σολδάτου, Επίκουρη Καθηγήτρια Παιδιατρικής στην Β’ Παιδιατρική Κλινική του ΕΚΠΑ, ανέπτυξε τα πολλαπλά οφέλη που έχει η μεγαλόφωνη ανάγνωση στην καλή ανάπτυξη του παιδιού, ιδίως στα πρώτα χρόνια της ζωής του, και παρουσίασε πρωτοβουλίες για την προώθηση της ανάγνωσης στις οικογένειες με μικρά παιδιά που υλοποιούνται στη διεθνή κοινότητα, με την ενεργό συμμετοχή των επαγγελματιών της υγείας.

Το δεύτερο μέρος της ημερίδας επικεντρώθηκε στην λειτουργία της ανάγνωσης και της αφήγησης στη θεμελίωση και τον εμπλουτισμό της ψυχικής ζωής των μικρών παιδιών. Η Μαρία Μπούρη, Παιδίατρος στο Ιατροκοινωνικό Κέντρο – Κέντρο Υγείας Βύρωνα, μίλησε για τον ρόλο της αφήγησης παραμυθιών στη συγκρότηση εαυτού στο παιδί. Στη συνέχεια, ο Γρηγόρης Αμπατζόγλου, Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής στο ΑΠΘ ανέπτυξε τη δυναμική της αφηγηματικής λειτουργίας σε αναφορά με τη σχέση μητέρας και βρέφους. Η ημερίδα ολοκληρώθηκε με την εισήγηση της κλινικής ψυχολόγου Χριστίνας Χατζηδημητρίου, Επιστημονικής Συνεργάτιδας στην Γ’ Παιδοψυχιατρική Κλινική του ΑΠΘ, η οποία παρουσίασε τρεις κλινικές περιπτώσεις που ανέδειξαν τη χρήση των βιβλίων σε παιδιά με αναπτυξιακά προβλήματα.